نوشته شده توسط : magy

سابقا یا بوم پارس بوم موجود بود یا  وینزور! ته امکانات دیگه ... من کار با وینزور رو ترجیح میدادم به چند دلیل  1- شکل و قیافه تر و تمیز بوم  2- بافت یکنواخت پارچه 3- اندازه ها و سایزهای متنوع 4- عدم اعوجاج (کجی) در تار و پود پارچه 5- بسته بندی مناسب و تمیز

اینجا اما  دو سه نوع بوم ایرانی دیدم که کیفیت های خوبی داره اما در حال حاضر با  بوم لوور و کادنس  دارم کار می کنم.  بوم لوور ظاهری شبیه به وینزور داره و دانه بندی آن (گرین) یا بافتش متوسط هست. کادنس بافت ریزتری داره نسبت به وینزور و لوور. اگرچه به نظرم کیفیت بوم لوور بهتر از بقیه است. و البته اینکه یکی از فروشنده ها می گفت که وینزور در اصل توی چین تولید میشه! با این حساب معلوم نیست پرایمری که روی پارچه میزنن چه کیفیتی داره!

ریزتر بودن بافت برای نقاشی هایی با جزئیات زیاد یک مزیت محسوب میشه!

نکته دیگه ای که باید بگم درباره نحوه شستشوی قلم موهای رنگ روغن هست. استاد سابقم خانوم جواهری اصرار شدیدی داشت که برای پاک کردن قلم موها از تینر روغنی نقاشی ساختمان استفاده کنیم و از همون تینر هم برای نقاشی کاردکی (نقاشی های خیالی روی مقوای شومیز) استفاده کنیم! اما این نوع تینر اگرچه ارزان هست ولی بوی نامطبوعی داره که حتما باید در بیرون از ساختمان باهاش کار کرد.   تفاوت بین تینر روغنی ساختمانی و تربانتین (تینر موجود در لوازم نقاشی فروشیها)  در بو و نا خالصی هاست . یعنی تربانتین همون تینر بدون بو و بدون ناخالصی است. اگرچه تربانتین به مراتب  گران تر است. اما اگر زمانی هوس نقاشی کاردکی کردید یا خواستید رنگ را رقیق کنید بهتر است از تربانتین استفاده کنید. وجود ناخالصی در تینر ساختمانی باعث میشه رنگ رقیق شده کمی کدر به نظر بیاد. درصورتیکه تربانتین خریدید بهتر هست برای پاک کردن قلم مو ها از  وایت اسپیریت استفاده کنید که بسیار ارزان است. وایت اسپریت مخلوطی از هیدروکربنهای آلیفاتیک و آلیسیکلیک هست که دارای بوی مطبوعی هستند و به راحتی قلم ها رو از رنگ پاک می کند.

نحوه صحیح پاک کردن قلم مو هم به این شکل هست که ابتدا قلم مو را  روی کاغذ روزنامه  یا  دستمال پنبه ای کهنه آنقدر بمالید تا  رنگ اضافه ای روی آن نمانده باشد. سپس قلم مو را چند بار با وایت اسپریت بشویید و روی کاغذ تمیز بمالید تا جاییکه مطمئن شوید قلم عاری از رنگ  است. در نهایت با آب صابون ولرم قلم را بشویید به طوریکه قلم را روی کف دست بمالید (مثل نقاشی کردن). بعد قلم را  در حالت آزاد بگذارید خشک شود ( موها به جایی فشرده نشده باشد )

 



:: موضوعات مرتبط: نقاشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 969
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد